Primăria are bani să reabiliteze termic toate blocurile din zona Dacia. Apel pentru asociațiile de proprietari

Primăria Timișoara intenționează să reabiliteze termic toate blocurile din cartierul Dacia pe bani europeni. Pentru asta, are însă nevoie de ajutorul asociațiilor de proprietari. 

Primăria are bani să reabiliteze termic toate blocurile din zona Dacia. Apel pentru asociațiile de proprietari
Încă un bloc din Timișoara intră în programul de reabilitare termică

Context: Primăria Timișoara a mai accesat fonduri europene pentru reabilitarea a 68 de blocuri din oraș, pe exercițiul financiar anterior. Pentru că proiectarea a fost făcută pe genunchi de vechea administrație, astfel încât, până în 2020, niciun bloc din acest lot nu a fost finalizat. 

După schimbarea soluțiilor tehnice și agrearea lor cu ADR, licitațiile au fost deblocate, iar în acest moment 51 de blocuri sunt finalizate sau în diverse stadii de execuție. 

În detaliu: Primăria dorește să continue programul de anvelopare a blocurilor și pe următorul program financiar european: Programul Regional Vest 2021-2027. Orașul are la dispoziție peste 10,1 milioane de euro, fonduri nerambursabile, pentru acest nou program. 

Pentru acest apel de proiecte, primăria și ADR au selectat pentru reabilitare blocurile de locuințe situate în zona cuprinsă între bulevardul Cetății, strada Gheorghe Lazăr, Calea Circumvalațiunii și Calea Torontalului. Aria de intervenție a fost selectată astfel încât să se asigure o dezvoltare integrată în zonă, ținând cont și de celelalte proiecte de regenerare urbană și investiții finanțate fie din fonduri nerambursabile, fie din bugetul local care se derulează în cartier. 

Pentru a fi incluse în program, asociațiile de proprietari din această zonă trebuie să trimită la primărie următoarele documente:

  • Solicitarea Asociației în vederea mandatarii UAT Municipiul Timișoara;
  • Hotărârea Adunării Generale a proprietarilor și anexele;
  • Lista proprietarilor și destinația spațiilor din bloc;
  • Fișa tehnică a blocului de locuințe.

Asociațiile de proprietari pot transmite actele prin e-mail la adresa [email protected] sau le pot depune la ghișeu (Camera 12 a primăriei), în termen de 2 săptămâni de la primirea înștiințării din partea primăriei. 

În cazul în care asociația de proprietari îndeplinește condițiile de eligibilitate prevăzute în Ghidul Solicitantului (https://servicii.primariatm.ro/reabilitare-termica-locuinte) este necesară încheierea unor contracte pentru mandatarea Municipiului Timișoara în vederea depunerii și derulării proiectului. După semnarea contractelor de mandatare, urmează să fie elaborată documentația tehnică pentru depunerea cererilor de finanțare.

Flashback: Fostul primar, Nicolae Robu, a fost anchetat de DNA pentru că a depus la ADR pentru obținerea de fonduri nerambursabile 64 de proiecte întocmite de firma unui liberal, Cristian Palade. Acesta susținea că a lucrat la acele proiecte în perioada noiembrie-decembrie 2012, în condițiile în care a semnat contractul cu administrația Robu abia în ianuarie 2013. Legal, proiectarea celor 64 de blocuri ar fi trebuit să fie scoasă la licitație, de primăria condusă de fostul primar, însă acesta a preferat să desemneze direct câștigătorul, un coleg de partid. Această eludare a legii, dar și faptul că soluțiile pentru anvelopare erau proaste, au făcut ca niciun constructor să nu dorească să se atingă de aceste contracte. Din această cauză, până în 2021, anveloparea unor imobile a fost scoasă la licitație chiar și de 4 ori, fără succes însă.

SMTT
Brantner
Cumpără-ne o cafea