Peste 160.000 de lei băgați în propaganda lui Robu, doar pe două pagini de Facebook

Sume uriașe aruncate de echipa de campanie a lui Nicolae Robu în propaganda de pe Facebook. Am analizat doar două pagini, una oficială și alta neoficială, iar din datele oferite de Facebook reiese că mașinăria de propagandă a investit peste 30.000 de euro în candidatul PSD/PNL. 

Peste 160.000 de lei băgați în propaganda lui Robu, doar pe două pagini de Facebook
Peste 160.000 de lei băgați în propaganda lui Robu, doar pe două pagini de Facebook

Candidatul Nicolae Robu îl acuză pe primarul Dominic Fritz că a investit milioane de euro în campania lui 2020, însă nu a putut proba niciodată aceste afirmații.  

În schimb, articulat.ro a putut proba că mașinăria de propagandă a lui Robu, cel puțin o parte din ea, este finanțată cu sume consistente, de ordinul zecilor de mii de euro. Iar asta este doar partea cea mai vizibilă a campaniei lui Robu, care nu include și banii cheltuiți pentru firma de consultanță Kensington, adusă tocmai de la București pentru a-l ajuta pe fostul primar să recâștige Primăria Timișoara. 

 

 

Și nici nu include costurile armatei de conturi false care îi sprijină pe Nicolae Robu.

Dar să trecem la fapte și date concrete. Potrivit informațiilor publice pe care le poate accesa oricine, pagina de Facebook „Nicolae Robu” a avut sute de reclame, majoritatea plătite de PNL, dar și câteva achiziționate de chiar de candidat. În total, de la începutul anului și până în prezent, în promovarea postărilor de pe această pagină au fost „investiți” peste 100.000 de lei (20.000 de euro). Doar în perioada campaniei, în postările lui Nicolae Robu s-au băgat peste 65.000 de lei (13.000 de euro). 

Banii din campanie vor fi recuperați de PNL din fonduri publice, de la bugetul de stat. Deci reclamele lui Robu sunt finanțate de noi toți, indiferent că ținem sau nu cu acest candidat. 

Spre comparație, în postările primarului Dominic Fritz, USR Timiș a investit doar 6000 de euro, o treime din bugetul de campanie a lui Robu.

Mașinăria de propagandă a lui Robu aruncă cu bani 

Însă asta nu e totul. Mașinăria de propagandă a lui Robu finanțează mai multe pagini de Facebook, a căror menire este de a-l promova pe fostul primar și a-l bălăcări pe actualul. Printre acestea se remarcă Like Timișoara, pagină administrată chiar de fiica lui Nicolae Robu, dar și o pagină nou înființată: Timișoara Update. 

Recomandată chiar de Nicolae Robu, această pagină a devenit sursa dezinformărilor venite dinspre PNL și Nicolae Robu. Tot ce nu poate spune public acesta, dar ar dori să o facă, însă nu are probe, este aruncat pe această pagină. 

Chiar la înființare, ea a fost recomandată de Nicolae Robu, însă postarea a fost ștearsă între timp. O puteți însă găsi la finalul acestui articol. 

 

Pagina a fost identificată și de Expert Forum (EFOR) ca fiind una de propagandă pentru PNL și Nicolae Robu.  

 

Conform datelor publice furnizate de Facebook, pe această pagină, înființată pe 14 martie 2024, deci chiar înaintea campaniei, reclamele s-au ținut lanț. Și au costat aproape cât precampania lui Robu. Mai exact, aproape 62.000 de lei (circa 12.500 de euro). 

Astfel, doar pe 2 pagini de Facebook, mașinăria de propagandă a lui Robu a cheltuit circa 32.500 de euro în precampania și campania pentru alegerile locale. Totul pentru a-l aduce pe fostul primar înapoi la butoane. La această sumă se adaugă, bineînțeles, cele cheltuite cu materialele printate de propagandă, cum ar fi afișe și un ziar care a apărut recent și a fost distribuit în cutiile poștale ale timișorenilor. Însă, cât au costat și aceste materiale vom afla cu exactitate abia după campanie.

Suma de 32.500 de euro este, totuși, incomparabil mai mică decât potențialul profit pe care grupurile de interese care îl susțin pe Robu l-ar putea face în următorii ani. 

 

 

SMTT
Într-o postare ștearsă între timp, Robu recomanda pagina Timișoara Update, instrument al propagandei sale
Într-o postare ștearsă între timp, Robu recomanda pagina Timișoara Update, instrument al propagandei sale
Peste 60.000 de lei cheltuiți de mașinăria de propagandă a lui Robu într-o pagină înființată de puțin timp
Peste 60.000 de lei cheltuiți de mașinăria de propagandă a lui Robu într-o pagină înființată de puțin timp
Brantner
Cumpără-ne o cafea